fredag 2. oktober 2009

Case 2-4

Case 2 handlet om at vi skulle animere figuren vår. Jeg har fått apen min til og gå, og en veldig rar hvilestilling. Jeg har tenkt og forandrer på hvilestillingen og skal prøve og få den til og hoppe og.

Jeg skulle legge ut en video av at den går, men bloggen ville ikke. Selv om jeg forandret den til en avi fil, så funket det ikke.

Den kan hvertfall gå, og slappe av med en veldig rar dans.

Case 3 handlet om at vi skulle få figuren til og gå ved hjelp av actionscript 3. Den svever av sted, og den stopper på kanten, snur og går tilbake. Det blir vell med som at den tar moonwalk, kræsjer i veggen og går tilbake, for så og ta moonwalk x) Det ser veldig rart ut : )

Case 4 handlet om at vi skulle gå karakteren til og gå ved hjelp av piltastene. Vi fikk hjelp på skolen med kodene, men det er fortsatt noe vi må finne ut av selv. Jeg sleit litt med og få karakteren min til og faktisk gå, den svevde. Det viste seg at animasjonen ikke funket fordi jeg ikke haddet laget en ordentlig sprite. Den funker nå, så må jeg bare finne ut hvordan den skal holde seg innenfor skjermen.

Jeg skal forandre hvilestillingen, men er ganske fornøyd med hvordan den går. Det er bedre enn forrige gang, for da hakket den mer. Den går nå med flytende : ) Det ser helt klart bedre ut : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar